1395-01-23 06:57
1607
0
30215
دمل چرکی که سر باز کرد؛

حرف دل فعالان سوارکاری در سال اقدام و عمل؛ از مشکل بیمه تا عدم افزایش جوایز / تصاویر

به گفته فعالان سوارکاری،پس از مدتهاصبر و تحمل اینبار این دمل چرکی سرباز کرده و اعتراض ها و حرفهای دلمان را از مشکل بیمه گرفته تا فضای نامناسب فیزیکی و عدم افزایش جوایز توسط مسئولین شهرستانی و استانی شنیده می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه،امانزاده به نیابت از مالکین اسب دوانی در جلسه حل و بررسی مشکلات سوارکاری می گوید: بعد از سال ۹۲ که پیست شنی و ماسه ای شد، در هر سال ۱۰۰ هزار تومان یا ۱۵۰ هزار تومان جوایز افزایش پیدا کرد در حالی که ماهانه ۱ تا یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه نگهداری اسب من است.

وی به جوایز پایین مسابقات اشاره می کند و می افزاید: چرا جوایز افزایش پیدا نمی کند؟ آقایان می گویند ما ضرر می کنیم، ما راضی نیستیم که کسی ضررو زیان کند!.

IMG_7871

این مالک اسب در ادامه تصریح می کند: دوپینگها در بین الملل آزمایش می شود، مگر جوایز ما بین الملی است؟ چرا در نتایج دوپینگ شفاف سازی نمی شود، برای آزمایش گیری مجدد ،نتایج دوپینگی را به همان آزمایشگاه می فرستند،اسب اصیل ترکمن به سمت نابودی می رود و اسبهای دیگر وارد می شود.

وی در پایان به فرماندار گنبدکاووس خاطر نشان می کند: ما می ترسیم برای شما اتفاقی بیافتد، نگران شما هستیم.

IMG_7903

وضعیت اسکان و فضای فیزیکی نامناسب است

در ادامه روشنی از مربیان شهرستان گنبدکاووس به وضعیت نامناسب اسکان اشاره می کند و وضعیت نگهداری اسبها را نامناسب می داند.

روشنی در ادامه می گوید: ثابت بودن جوایز و تاخیز در پرداخت آنها به بهانه اعلام نشدن دوپینگ و ازسویی عدم شفافیت فرآیند دوپینگ یکی از مشکلات ما در مدیریت سوارکاری است.

IMG_7907

عدم حمایت بیمه‌ای مربیان، بویژه چابکسواران

ایری از مالکین اسب نیز می افزاید: قولهای شفاهی مدیریت سوارکاری در حال حاضر به جایی نرسیده است و روز به روز ما ضعیف تر می شویم، صداهای ما به بالا نمی رسد، من ۳۰ سال سوارکاری کردم و امنیت شغلی وجود ندارد، بیمه هم که حمایتی نمی شود، فردا که از کار افتاده شدم، چه کار باید کنم؟

مجید ایری تصریح میکند: ما در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل نامیده است ، به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی این ورزش و منطقه هستیم.

وی در ادامه می افزاید: مردم عاشق این ورزش هستند که این ورزش تا به الان سرپا است وگرنه مشکلات زیاد است.

IMG_7910

درآمدها شفاف شود

دکتر شیرمحمدلی از آق قلا نیز با بیان اینکه هیچ بیمه ای برای آسیب دیدگان این ورزش لحاظ نمی شود، می گوید: یک اسب ۳ سال با هزینه ۲۰ میلیونی زمان می برد تا وارد کورس شود، با هزینه های دیگر سودی برای مالک ندارد و تنها عشق است که به میدان می آورد.

بابازاده مالک دیگر از مشکلات این حوزه فضای نگهداری و شرایط ان را در شان این رشته نمی داند و ضعف مدیریت را نیز به آن اضافه می کند.

وی با اشاره به افزایش درآمد مسابقات، از حضور سازمان بازرسی کشور درخواست می کند و می افزاید: تمام درآمد ها باید خرج مسابقات و جوایز شود.

IMG_7927

گفتنی است مشکلات بیمه، عدم افزایش جوایز و تاخیر در پرداخت آن، عدم شفافیت درمدیریت، مسائل مالی، آزمایش های دوپینگ ، و امکانات رفاهی و بالا بودن هزینه های نگهداری و پرورش اسب ازمهمترین نقطه نظرات و مشکلات مطرح شده ازسوی فعالان سوارکاری این استان بود.

 گفته می شود هر روز جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در میدان کورس سوارکاری گنبدکاووس حضور پیدا می کنند که این خیل مشتاق خود به تنهایی می توانند جامعه آماری در جهت تحول اقتصاد صنعت اسب باشند، تا اقتصاد شهرستان از این ظرفیت و علاقه مردم بهبود پیدا کند.

IMG_7872

IMG_7876

IMG_7869

IMG_7868

IMG_7866

IMG_7879

IMG_7880

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.