1401-05-18 11:25
655
0
81125
به قلم علی خلیلی؛

فاتحانی اسیر

به بهانه روز اسرا و وفقودین در یادداشتی نوشت:روز یازدهم محرم الحرام از آنچنان اهمیتی برخوردار است که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در مورد این مناسبت تاریخی می فرمایند: یقینا یکی از مناسبت های مهم جمهوری اسلامی که بسیار هم دارای تناسب است، همین روز اسرا و مفقودین است که با خاطره تاریخی آن مناسبت دارد.

به گزارش گلستان ما؛ علی خلیلی، به بهانه روز اسرا و وفقودین در یادداشتی نوشت: نامشان شهید است و شهرتشان در گمنامی آنهاست، آنهایی که نامشان و مزارشان آبروی هر کوچه و محله ای است آنهایی که در گمنامی تمام در میان مشتی خاک تدفین شدند. هر از گاهی به ما سر میزنند و چشمان کور و قلب های سیاه ما را با نور خود روشن می کنند آنهایی که فقط چند تکه استخوان هستند ولی نسبت به بیشتر افرادی که در اطراف ما هستند برای ما درس از خودگذشتگی دارند و قلب های ما را با نور خود روشن میکنند همان هایی که هر نماینده مجلس جایگاه او ثمره خون هفتاد و دو تن از شهدای دفاع مقدس است  وای بر مسئولانی که حق این جایگاهی را که در آن هستند به جای نیاورند، برجایگاهی می نشینند که جوانهای چهل سال پیش بر آنها پشت پا زدند تا اکنون این مرز و بوم با اقتدار در تمام جهان بدرخشد و آوازه صلابتش به گوش تمام جهان برسد و تن تمام زورگویان عالم را بلرزاند.

در سال های دفاع مقدس عاشقان زیادی به دیدار پروردگار خود و اولیای او شتافتند و پرستوهای عاشق زیادی هم در قفس های رژیم بعث در میان سخت ترین شکنجه ها اعتقادات خودرا حفظ کردند و در آنجا به همه فهماندند که آنها درس شجاعت را از بانویی گرفتند که در اسارت هم همانند فاتحان بود و در مقابل هیچ ظلمی سکوت نکرد و از اعتقاداتش بازنگشت، آنها این صبر را از عمه جانشان حضرت زینب آموختند و اسارت را به بهترین نهو به پایان رساندند.

از این جهت یازدهم محرم هر سال را به نام روز اسرا و مفقودین می نامند به نان اسیران ازاده و شهیدان بی نام  تاهم در تاریخ بماند که چگونه اصحاب رسول خاتم را  پست ترین و شنیع ترین افراد تاریخ بشریت به اسارت بردند و هم در یادها بماند که چگونه در هشت سال دفاع مقدس مردان و زنان این سرزمین جان و مالشان را فدا کردند تا اسلام را حفظ کنند.
روز یازدهم محرم الحرام از آنچنان اهمیتی برخوردار است که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در مورد این مناسبت تاریخی می فرمایند: یقینا یکی از مناسبت های مهم جمهوری اسلامی که بسیار هم دارای تناسب است، همین روز اسرا و مفقودین است که با خاطره تاریخی آن مناسبت دارد. همه می دانید که در روز یازدهم محرم، یکی از عظیم ترین فاجعه های تاریخ اسلام به وقوع پیوست. اسارتی اتفاق افتاد که نظیر آن را .دیگر ملت و تاریخ اسلام ندید و به آن عظمت هم نخواهد دید.

به قلم علی خلیلی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.