1396-03-09 16:02
980
0
39660
عبدالجليل آخوند فرهمند :

مسلمانان در رمضان روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب کنند

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: ضروری است مسلمانان در ماه مبارک رمضان روح و جان خود را از سرچشمه فیوضات الهی سیراب کنند.

به گزارش گلستان ما، آخوند عبدالجلیل فرهمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: فضائل و ثواب هايى كه براى ماه مبارک رمضان و روزه دارى ذكر شده برای كسانى است كه حقيقت آن را درک کرده و به محتواى آن عمل و در گفتار و كردار به كار گيرند و به آن ها جامه عمل بپوشانند.

به گفته وی؛ كسانى كه صرفاً تلاوت قرآن مى كنند؛ ولى به آيات و احكام آن عمل نمى كنند و يا آن كه از روزه دارى تنها رنج گرسنگى و تشنگى را مى كشند و بوسيله گناه، تأثير روزه را از بين مى برند و ماه مبارک رمضان و فضاى معنوى آن تأثيرى بر اشخاصى بر جاى نمى گذارد، مورد نكوهش قرار گرفته اند.

رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اذعان بر اینکه انسان مومن در این ماه مبارک خود را از گناه و معاصی محفوظ نگه می دارد، گفت: در ماه مبارک بايد تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص و توكل و عمل به دستورها و احكام قرآن كريم و دورى از گناهان، انجام توبه نصوح و واقعى، عبادت، شب زنده دارى، فضيلت شب قدر و فضيلت ماه مبارک رمضان را درک كرد.

وی، افزود: انجام عبادات در این ماه انسان را به کمال می رساند و بايد در اين ماه به گونه اى خودسازى كرد كه با اتمام ماه مبارک تأثير و فوايد آن در روح و جان افراد باقى باشد و اثر آن تا ماه رمضان آينده سال بعد ماندگار باشد.

مدرس حوزه علمیه ضیائیه شهر فراغی با اشاره به فضای معنوی و روحانی ماه رمضان، اظهار کرد: رمضان ماهی فرخنده و ارزنده است که فرصت توانمندسازی روح برای پرواز در فضای معنویت و ایمان و فصل زرین شکوفایی غنچه‌های وحی و فرو باریدن باران رحمت الهی را ایجاد می کند.

وی، ادامه داد: رمضان موسم صعود به قله‌های معنوی، تمرین عملی کنترل نفس و عبور از سد ستبر عادات و اسارت هوس است.

آخوند فرهمند، رمضان شریف را بهار پارسایان و جشن خداجویان ذکر کرد و گفت: رمضان یادآور معنای زندگی انسانی و منادی عروج اخلاقی و پرواز به سوی افق برتر معنویت و مهار نفس است.

وی، افزود: انسان به غیر از جنبه های مادی و جسمی، دارای بعد معنوی و روحی هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‏ های ویژه را نیاز دارند، یکی از برنامه‏ها برای تقویت و رشد بعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است.

به گفته وی؛ انسان باید با مهار هوای نفس و رفع موانع کمال، معنویت خویش را در ایام مبارک از جمله ماه رمضان پرورش دهد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.