1395-11-25 05:53
1856
0
35192
مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان مطرح کرد؛

رشد 92 درصدی وقوع جرایم رایانه‎ای/ فضای مجازی منجر به ایجاد تغییر در زندگی جوانان شده است

در 10 ماهه سال جاری شاهد رشد 92 درصدی وقوع جرایم رایانه ای بوده ایم که هتک حیثیت و جرایم علیه افراد و برداشت غیر مجاز وجه از حساب افراد بیشترین وقوع را داشته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در دومین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی در جمع استاندار و مدیران دستگاهها و مقامات عالی استانی با ارایه گزارشی از اقدامات و فعالیت های پلیس فتا برخی از آسیب های حوزه فضای مجازی را تشریح نمود.

سروان صاحبکاران اظهار کرد: گسترش استفاده از فضای مجازی در تعاملات روزمره منجر به ایجاد تغییر در زندگی افراد به ویژه قشر جوان شده است. جاذبه های این فضا سبب شده افراد ساعات زیادی از اوقات خود را در این فضا گذرانده و تعاملات در این فضا را جایگزین تعاملات با اعضای خانواده و همسالان خود کنند که این موضوع صدمات جبران ناپذیری را به رشد اجتماعی افراد وارد کرده و ساختار زندگی اجتماعی آنان را تغییر داده است.

وی افزود: مخالفان انقلاب اسلامی بواسطه پشتیبانی همه جانبه از جانب غربی ها، از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی به راحتی با تزریق خوراک خبری و اطلاعاتی، انتشار اخبار کذب، مظلوم نمایی، القای شبهات و شایعه پراکنی، در نهانخانة افکار و ارتباطات اجتماعی و نگاه‌های سیاسی تک تک افراد نفوذ می کنند و به افکار و نظرات آنان جهت دهی می کنند.

 سروان صاحبکاران اظهار کرد: در 10 ماهه سال جاری شاهد رشد 92 درصدی وقوع جرایم رایانه ای بوده ایم که هتک حیثیت و جرایم علیه افراد و برداشت غیر مجاز وجه از حساب افراد بیشترین وقوع را داشته است.

 در این نشست سروان صاحبکاران اعلام نمود که پلیس فتا استان از ابتدای سال جاری بیش از 30 هزار نفر ساعت آموزش به شهروندان ارایه نموده که مدارس، دانشگاهها، ادارات و سازمانها بعنوان جامعه هدف از این آموزشها بهره برده اند.

 وی افزود: پلیس فتا در راستای کاهش آسیب های فضای مجازی اقدام به تکثیر و توزیع 18هزار حلقه لوح فشرده آموزش فضای مجازی و 30هزار برگ بروشور آموزشی و هشداری در بین شهروندان نموده است .

 همچنین این پلیس با برگزاری 18 روز نمایشگاه و انجام 350 دقیقه مصاحبه رادیو و تلویزیونی اقدام به اطلاع رسانی به شهروندان نموده است.

صاحبکاران گفت: این پلیس روزانه بطور میانگین به بیش از 40 تماس تلفنی و 20 مورد مراجعه حضوری شهروندان مشاوره ارایه داده است.

همچنین وی با اشاره به طرحها و برنامه های پیش روی این پلیس در ایام پایانی سال و ایام نوروز خواستار همیاری و همکاری سازمانها و نهادها در جهت کاهش آسیب های حوزه فضای مجازی گردید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.