1396-06-21 09:56
808
0
43937
سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

کار معلمی نسبت به قبل دشوارتر شده است/ حقوق معلمان ناچیز است

سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز کار معلمان بسیار ظریف و حساس است و حتما نسبت به قبل دشوارترشده است، گفت: معلمی کاری سترگ است که بهره آن با بهره های اداری تحقق پیدا نمی کند و هرحقوقی که به معلم بدهند نسبت به ارزش کار او ناچیز است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "سیدضیاءهاشمی" در جشن دانش آموختگی دانشجومعلمان دختر استان گلستان، اظهار کرد:  دانشگاه یک نهاد ارزشمند و یک جایگاه رفیع و یک نهاد و جایگاه مقدس است، چون جایگاه معلم است و علم و دانش امری مقدس است.

وی گفت: دانشجو هم که جوینده دانش است جایگاه رفیع و برجسته ای دارد، اما بالاتر از دانشجو استاد و معلم است که جایگاه ویژه دارد.

سرپرست وزارت علوم  تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امروز کار معلمان بسیار ظریف و حساس است و حتما نسبت به قبل دشوارترشده و برای اینکه دانشجویان ما نسبت به قبل آگاه ترند و در معرض چالش های بیشتری قرار دارند، بنابراین معلم که بایستی مربی هم باشد و بدون اشراف به کارش و انگیزه کافی و علقه و تعلق کارش نمی تواند موفق باشد.

هاشمی همچنین در بخشی از سخنان خود به دانشجو معلمان توصیه کرد: معلمانی عاشق و مربیانی فداکار باشید.

وی اذعان کرد: به تعبیر شهیدبزرگوار شهیدرجایی به عنوان شغل به معلمی نگاه کنیم نمی توانیم ازاین شغل بهره کافی ببریم. اما اگر به عنوان علاقه و عشق به زندگی تلقی کنیم گوارای وجودتان باد.

این مقام مسئول ادامه داد: معلمی کاریسترگ است که بهره آن با بهره های اداری تحقق پیدا نمی کند و هرحقوقی که به معلم بدهند نسبت به ارزش کار او ناچیز است. ولی اگر به ارزش کار او که تعلیم و تربیت است بنگریم آن موقع هر مشکلی در این مسیر هموار خواهد شد.

سرپرست وزارت علوم  تحقیقات و فناوری در خاتمه خطاب به دانشجو معلمان گفت: دانش آموزان وقتی در برابر شما قرار می گیرند، فرزندان شما هستند که زندگی آنها تحت تاثیر کار و تلاش شما خواهد بود. لذا در این ایم  چشم انداز روشنی پیش روی شما باشد، و با اتکا به تلاش خودتان بتوانید راه خود را هموار کنید، در مقابل دشواری ها تسلیم نشوید،  کم نیاورید و متکی به دانش و تلاش خودتان موفق و پیروز و سربلند باشید.

شبکه اختصاصی یادگیری نومعلمان راه اندازی می شود

"محمود مهر محمدی" در مراسم دانش آموختگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با بیان اینکه معلم با تمام وجود می کوشد تا بهترین و مرغوب ترین جلوه وجودش را به صحنه تعلیم و تربیت بیاورد گفت: این کیفیت و این کفایت نیز جز از مسیر یادگیری در اشکال فردی، جمعی، رسمی و غیر رسمی تحقق نمی یابد.

وی با اشاره به دغدغه دانشجو معلمان و یا دانش آموختگان دانشگاه مبنی بر مسئله تداوم یادگیری در مسیر رسمی برای دریافت مدرک بالاتر تحصیلی در پاسخ به پرسش دانشجویان که چرا امکان ادامه تحصیل دانشجو معلمان وجود ندارد ؟، خاطر نشان کرد: هرگز نمی شود چنین میل مطالبه ای را که در نسل شما برای دریافت مدارک تحصیلی بالاتر دارد را تخطئه کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه اضافه کرد: مگر می شود برای آموختن مداوم معلم انقدر دلیل و منطق ارائه کرد و در عین حال خواستِ ادامه تحصیل را ناصواب دانست پس اگر در وجود خود چنین میل و رغبتی سراغ دارید نه تنها خود را سرزنش نکنید بلکه از این میل حراست کنید، حتما به اعتبار رابطه قطعی بین جستن و یافتن و یا خواستن و توانستن دیر یا زود این خواسته خودتان را محقق شده خواهید یافت.

وی با تاکید بر یادگیری مداوم معلمان، آن را ملازم با حضور در کلاس درس دانست و تصریح کرد: پیش نیاز قطعی یادگیری مداوم، حضور در کلاس محسوب می شود و اساسا مبتنی بر یادگیری، دانستن و دانشی از نوع دیگر است نه دانشی که به مدرک تحصیلی بالاتر منجر شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یادگیری هرگز نمی تواند از متن کلاس و فرایند ایفای وظیفه معلمی جدا انگاشته شود اظهار کرد: این نوع دانستن از فرایند یاد دهی و یادگیری سرچشمه می گیرد و در همان فرایند هم بکار بسته می شود.

وی این نوع دانستن را دانستی پویا برشمرد و افزود: یادگیری در فرایند ایفای نقش معلمی رشد می کند و بالنده می شود و به موازات آن این معلم است که بالنده می شود،تعبیری که بسیار برای گردانندگان دانشگاه و خدمتگزاران تربیت معلم الهام بخش بوده و سعی کردیم برنامه ها را بدان سمت سوق دهیم.

مهرمحمدی یادگیری مداوم را در داشتن معلم فکور و دارای کنش حرفه ای تاملی عنوان و تصریح کرد: به همین معنا یادگیری در متن فرایند آموزش و فرایند یاد دهی و یادگیری اتفاق خواهد افتاد.

این مقام مسئول با اشاره بر اهتمام دانشگاه در یاری دانش آموختگان بر مبنای چنین باوری و نیاز شناخته شده مربوط به سال های نخستین تدریس که بسیار استرس زا است گفت: دانشگاه فرهنگیان می خواهد در هرچه شکوهمند تر شدن تجربه ورود به صحنه کلاس درس برای شما درکنار شما باشد و به هر شکل مطلوب کمک کند تا با تدارک بستر یادگیری اختصاصی (شبکه یادگیری اختصاصی) فرزندان نومعلمش، حضوری هرچه آرامتر، کم تنش تر و توام با رضایت خاطر بیشتری را در مدارس و کلاس درس تجربه کنند.

لازم به ذکر است؛ در این آیین  که برای دومین خروجی دانشگاه فرهنگیان استان محسوب می شود، 283 دانشجو معلم پایان تحصیلات معلمی خود در مقطع کارشناسی پیوسته در هفت رشته جشن گرفتند .

قرار است این بانوان در سال جاری برای تدریس به مدارس استان گلستان بروند .

daneshamookhtegi 1

daneshamookhtegi 1

daneshamookhtegi 1

photo ۲۰۱۷ ۰۹ ۱۱ ۱۲ ۱۶ ۵۷

daneshamookhtegi 1

daneshamookhtegi 1

daneshamookhtegi 1

daneshamookhtegi 1

daneshamookhtegi 1

daneshamookhtegi4

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.