1397-11-29 04:39
1756
0
61253
گزارش از نابه‌سامانی‌های قیمت مرغ در بازار ؛

قیمت مرغ در گلستان به پرواز درآمد/ نارضایتی شهروندان گلستانی از افزایش قیمت مرغ

با وجود اینکه روزانه بیش از 70 تن مرغ گرم و منجمد با قیمت هرکیلو 11 هزار و 500 تومان دراستان گلستان توزیع می‌شود متاسفانه در این میان سودجویان و متخلفان در بازار مرغ به شیوه‌های مختلف به سود خود بهره‌برداری می‌کنند.

به گزارش گلستان ما،  با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در صنعت طیور استان گلستان ایجاد شده است شاهد توانمند شدن اقتصادی در حوزه طیور هستیم و در چهار ماه ابتدای سال جاری بیش از ۷۸ هزار تن تولید گوشت مرغ و بیش از ۱۱ هزار تن تولید تخم مرغ در استان داشتیم.

استان گلستان با کسب رتبه دوم تولید مرغ در کشور توانست جایگاه خودش را در کشور حفظ کند و همچنین استان گلستان در سال گذشته توانست تولید ۲۱۵ هزار تن گوشت سفید را به خود اختصاص دهد.

با این وجود چندی پیش شاهد پرواز قیمت مرغ در بازارهای توزیع مرغ در گلستان بودیم به طوریکه ناگهان قیمت مرغ‌ها در بازار پر کشیدند و برای ثبات در قیمت‌های گوشت مرغ کمیته اقلام پروتئینی نیز تشکیل شد.

 علاوه بر مشتری نیز فروشندگان توزیع مرغ نیز از این وضعیت نابه سامان ناراضی هستند در این بازار در سودجویی نیز باز شده است و فقط توزیع گوشت مرغ دولتی

در حالی که انتظار می‌رفت با تدبیر مسؤولان شاهد منطقی شدن قیمت گوشت مرغ در استانی که قطب تولید این محصول است اما شاهد رشد غیرمنطقی مرغ در گلستان هستیم، بازار نابسامان مرغ و نگرانی مردم از فقدان نظارت سبب شد تا به این موضوع بپردازیم.

* قیمت گوشت مرغ در گلستان ثبات ندارد/ مسولان کمی به فکر سفره مردم باشند

یکی از شهروندان گلستانی از افزایش بی‌رویه قیمت مرغ در گلستان ابراز نگرانی کرد و در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: متاسفانه هر روز قیمت مرغ در استان گلستان یک قیمتی دارد یک روز قیمت مرغ 16 هزار تومان است یک روز 15 هزار تومان و یا عصر همان روز 11 هزار و 500 تومان توزیع می‌شود چرا مسوولین در این زمینه نظارت کافی بر روی قیمت‌ها ندارند.

بانوی دیگری که از بی‌ثباتی قیمت مرغ در گلستان احساس نارضایتی می‌کرد گفت: متاسفانه قیمت گوشت مرغ در گلستان ثبات ندارد و گوشت مرغ در بازار کم شده و بهتر است بگویم که گوشت مرغ در بازار نیست چرا این وضعیت در بازار وجود دارد به خدا ما مردم گناه داریم مسولان کمی به فکر سفره مردم باشند.

در این میان نیز یک کسبه توزیع مرغ درحالی که مشغول فروش گوشت مرغ گرم در مغازه‌اش بود نیز همصدا با مشتریان در زمینه کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: داد ما کسبه‌ها را به گوش مسوولان برسانید حدود یک ماه است که اقتصاد بازار فلج شده و از قسط‌هایمان عقب ماندیم مسوولان متولی اقدام اساسی در این زمینه انجام دهند.

* دولت در زمانی که قیمت‌های نهاده‌ها و مرغ ارزان است از تولیدکنندگان حمایت کنند

یکی از تولیدکنندگان مرغ در استان گلستان گفت: سازمان تعزیرات به ما می‌گوید که باید 20 درصد از تولیدات مرغ را به زیر قیمت تمام شده به کشتارگاه تحویل دهید تا به قیمت 11 هزار و 500 در بازار توزیع کند چرا باید تولیدکنندگان هزینه سوبسیت دولت را  پرداخت کنند.

یکی دیگر از تولیدکنندگان مرغ در استان گلستان ابراز کرد: دولت در زمانی که قیمت‌های نهاده‌ها و مرغ ارزان است از تولیدکنندگان حمایت کنند نه اینکه وقتی قیمت مرغ افزایش پیدا کرد آنوقت به ما فشار بیاورند که باید 20 درصد قیمت مرغ باید به صورت دولتی ارائه داده شود مگر به ما دان دولتی تحویل می‌دهند که گوشت مرغ دولتی از ما می‌خواهند.

* قیمت‌گذاری اقلام پروتئینی گلستان توسط ستاد تنظیم بازار کشور تایید شد/ قیمت مرغ در سراسر کشور کیلویی 11 هزار و 500 تومان باشد

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان درخصوص افزایش قیمت مرغ در استان گلستان گفت: ستاد تنظیم بازار کل کشور قیمت‌گذاری اقلام پروتئینی استان گلستان را تایید کرده است و اعلام شد که قیمت مرغ در سراسر کشور کیلویی 11 هزار و 500 تومان باشد.

مختار مهاجر خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت مرغ بی‌دلیل است زیرا تامین مرغ در استان به اندازه کافی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی پشتیبانی امور دام کشور نهاده‌ها با ارز 4 هزار و 200 تومانی به مرغداران گلستانی تحویل داده می‌شود و واردات آن نیز زیر نظر دولت انجام می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.