1396-06-20 07:13
788
0
43882
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان:

۷۰ غرفه صنایع دستی استان‌ها در جشنواره بین‌المللی اقوام در گنبدکاووس برپا شد

مدیر کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: از ۲۷ استان کشور, ۷۰ غرفه صنایع دستی و بالغ بر ۴۰ غرفه سوغات در جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در گنبدکاووس دایر شده است.

به گزارش گلستان ما ؛ ابراهیم کریمی , شامگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری هر جشنواره برای خود رویکرد و اهدافی دارد که اصلی‌ترین هدف جشنواره, صنایع دستی است که در دل این جشنواره قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در این جشنواره سعی شده تا شرایطی ایجاد شود تا صنایع دستی کشور واستان تولیدات خود را عرضه کنند و در تلاش هستیم تا صنایع دستی را با نیاز روز عرضه کنیم.

کریمی یادآور شد: امروز جوانان مایل هستند تا صنایع دستی با نگاه جدید ارائه شود و ما هم در طراحی جدید به سلیقه و نگاه جدید جوانان توجه کردیم تا تولیدات با این نگاه جدید عجین باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد: در حوزه ابریشم‌ بافی و دیگر حوزه‌های صنایع دستی علایق و سلایق جوان و جدید دیده شده و هنرمندان نیز این نگاه را نهادینه می‌کنند.

کریمی اظهار کرد: صنایع دستی در جای جای ایران اسلامی و حتی کشورهای دیگر جایگاه خود را پیدا کرده و امروزه مردم از صنایع دستی استقبال می‌کنند و در مراسم‌های مختلف لباس‌های سنتی می‌پوشند.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: امید داریم با نگاه جدید و به روزی که در پیش روی صنایع دستی است, اتفاقات خوبی در این عرصه صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.