1396-04-21 05:02
1404
0
41318
به قلم خسرو خلیلی؛

فضای مجازی را محدود نه، باید کنترل کنیم

متأسفانه استفاده نابخردانه و نابجا و بیش از حد از فضای مجازی آثار مخربی را بر انسانها گذاشته بطوری که ردپای زیانهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را از استفاده ناآگاهانه از آنان مشاهده می کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ استفاده از علوم و فنون روز دنیا لازم و ضروری است، برای بروز بودن و اطلاع ار اخبار روز جهان باید از تجهیزات و امکانات بهره برد و توسعه شبکه های ماهواره ای و رادیو و تلویزیونی و فضای مجازی غیرقابل انکار است اما آیا در این دنیای پررمز و راز پیشرفته، انسانها هم خود را محیا و آماده و بروز کردند؟

متأسفانه استفاده نابخردانه و نابجا و بیش از حد از فضای مجازی آثار مخربی را بر انسانها گذاشته بطوری که ردپای زیانهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را از استفاده ناآگاهانه از آنان مشاهده می کنیم.

تغییر اخلاق و رفتار زندگی فردی و اجتماعی و اختلافات عمیق زندگی بخصوص میان زوج های جوان که در بسیاری از موارد منجر به از هم پاشیدن کانون خانواده شده و گاها آمار تصادفات و اتفاقات اقتصادی که سرمنشأ آن استفاده از فضای مجازی می باشد.

در بررسی وقایع حوزه کاری خود مشاهده کردم که متأسفانه علل وقوع چند مورد آلودگی و اختلاط فرآورده در مجاری عرضه در سال گذشته، استفاده کارگران از فضای مجازی هنگام تخلیه فرآورده بوده بطوری که چنان محو گوشی خود شدند که از وظیفه ذاتی خود غافل شدند و خسارت مالی فراوانی به خود و مجموعه اقتصادی پیرامون خود زده اند لذا باید این فضای مجازی کنترل شود.

باید همزمان با استقبال مردم از این موضوع، اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی به  دانشگاهها و سازمانها و ادارات و… تکلیف نمایند تا در ساعات خاصی (شخصی) مجاز به استفاده از گوشی و فضای مجازی می باشند.

در غیراینصورت دانشجویانی که سرکلاس از گوشی استفاده می کنند هرگز از درس استاد بهره کافی را نخواهند برد و کارکنان در هنگام خدمت به ارباب رجوع که از گوشی استفاده می نمایند هرگز کیفیت خدمات قانونی را ارائه نخواهند کرد لذا باید قانون و مقرراتی وضع شود تا استفاده گوشی و فضای مجازی کنترل شود و اجازه ندهیم بیشتر از این فضای مجازی به جامعه (خرد و کلان و پیر و جوان) آسیب زده و در بسیاری موارد جوان را از فکر کردن و کارمندان را از خدمت به ارباب رجوع باز می دارد.

نویسنده: خسرو خلیلی رئیس شرکت توزیع فرآورده های نفتی غرب گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.