1397-09-19 13:33
625
0
59412
معاون آموزش‌وپرورش:

هر جا کوچکترین سایه‌ای از سند ۲۰۳۰ بود، اطلاع دهید

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون یک مدیریت انقلابی، جهادی و متدین در حال فعالیت است، گفت: هرجا کوچکترین سایه‌ای از سند ۲۰۳۰ را دیدید به ما اطلاع دهید.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم؛ امیر نعمت‌اللهی  با حضور در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مجتمع فرهنگی آموزشی محراب به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول را در دستور کار جدی وزارتخانه قرار داده است. برای این سند باید زیر‌نظام‌هایی تهیه می‌شد و در قالب یک برنامه عملیاتی در می‌آمد. فعالیت‌هایی هم در دوره گذشته و هم در این دوره انجام شده و برای امسال و هم سال 98 بودجه در نظر گرفته شده است.

وی افزود:  امروز بنده و شما دانش‌آموزان مکلف هستیم تا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را هرچه زودتر اجرا کنیم. اگر آموزش و پرورش کشور تقویت نشود یا خودمان آن را ضعیف کنیم ضرر خواهیم کرد.

مدیریت انقلابی و متدین در حال فعالیت است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان گفت: برای اینکه با دل قرص به استانتان بازگردید می‌گویم که اخیرا شورای اجتماعی کشور در خدمت مقام معظم رهبری تشکیل شد که در آن جلسه رهبری از دو نهاد تعریف و به نحوی که مقتضی می‌دانستند از آموزش و پرورش و سپاه پاسداران اسلامی تشکر کردند.

نعمت‌الهی ادامه داد:‌ اکنون یک مدیریت انقلابی، جهادی و متدین در حال فعالیت است و همه ما باید کمک کنیم تا آموزش و پرورش هر روز در جایگاه بهتری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد:‌ فضای کشور را بعضی مسموم می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که نظام تعلیم و تربیت کشور متحول شود. بخش عمده‌ای از فعالیت و وقت ما صرف مسائلی می‌شود که نباید بشود، در حالی که باید به امور اصلی آموزش و پرورش بپردازیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به دغدغه‌های مختلف دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: برخی از مطالبات شما دانش‌آموزان که در جلسات مختلف بیان می‌کنید، درست است، اما همواره باید مسائل کشور و کمبوده‌ها را هم ببینید، کمبودهای مالی کشور را هم ببینید.

وی مطرح کرد: شما دانش‌آموزان پیشتاز قرارگاه ملی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی به خوبی می‌توانید به آموزش و پرورش کمک کنید و یار و یاور آن باشید تا به تحولی که مدنظر است، دست یابیم. برای نمونه، شما دانش‌آموزان باید دغدغه‌ای را که رهبری در زمینه نماز داشتند، دنبال کنید و در آن پیشتاز باشید. شما می‌توانید از فضای مجازی از همین کمپین‌ها که دایره نفوذ بالایی دارند، استفاده کنید.

نعمت‌الهی ادامه داد:شما به عنوان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان به رهبر عزیز نشان دهید که دغدغه‌هایشان را کم کرده‌اید. اگر ما کوتاهی کرده‌ایم شما باید وارد میدان شوید، شما باید بگویید امسال در مدارس کشور باید در زمینه اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشیم. باید در سطح کشور بحث‌های سیاسی را کنار بگذاریم و وحدت را ترویج کنیم. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید به مهد مقاومت و مودت تبدیل شود و من از شما می‌خواهم این موارد را به خوبی پیگیری کنید.

دانش‌آموزان کمک کنند مافیای کنکور کنار گذاشته شود

وی از دانش‌آموزان خواست تا تجربیات خوب خود و معلمانشان را مستندسازی کنند و گفت: جربه‌های خوب خود و معلمان‌تان را مستندسازی کنید و در این زمینه پیشتاز باشید تا به بهترین شکل از آنها استفاده شود، هرچند که خوشبختانه تاریخ شفاهی اتحادیه هم در دست تدوین است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به کنکور و کتاب‌های کمک درسی هم اشاره و بیان کرد: حرف آموزش و پرورش و خواست آن در زمینه کنکور و کتب کمک درسی مشخص است و دانش‌آموزان هم این را به خوبی می‌دانند، اما شما باید کمک کنید تا حفظیات و مافیای کنکور کنار گذاشته شود.

2030 اجرا نمی‌شود اما اگر مواردی از اجرای آن را دیدید به ما گوشزد کنید

نعمت‌الهی در ادامه درخواست دیگری از دانش‌آموزان داشت و عنوان کرد: بارها وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که سند 2030 به هیچ وجه در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود و جایگاهی ندارد، اما باز هم از شما دانش‌آموزان می‌خواهیم اگر مواردی هست به ما گوشزد کنید تا پیگیری کنیم. دوستان ما در مناطق مختلف مکلف و موظف هستند که این موضوع را پیگیری کنند. هرجا کوچکترین سایه‌ای از این سند را هم دیدید به ما اطلاع دهید. به مدیرکل ما در استان اطلاع دهید.

وی گفت: شاید ما کمبود معلم داشته باشیم اما هیچ وقت کلاس درس تعطیل نشده است. امسال خوشبختانه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که در هیچ جایی کلاسی تعطیل نشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.