1393-09-17 13:36
48227
0
6944

تصاویر و فیلم/ بلعیده شدن یک مستند ساز توسط مار آناکوندا !

مرد ماجراجوی آمریکایی و طرفدار محیط زیست برای تهیه یک مستند شوک دهنده داوطلبانه اجازه داد تا یک مار غول پیکر آناکوندا او را ببلعد.

به گزارش گلستان ما به نقل از جام جم، پل روزولی عاشق جنگل های آمازون است. او برای اینکه توجه جهان را به سوی تخریب این جنگل های بی نظیر جلب کند تصمیم گرفت زنده زنده از سوی یک مار آناکوندا بلعیده شود. این مستند تکان دهنده به زودی در دهها کشور جهان پخش خواهد شد.

مارهای آناکوندا که به عنوان بزرگترین مارهای جهان شناخته می شوند معمولا شکار خود را قبل از بلعیدن خفه می کنند. تاکنون هیچ انسانی جرات انجام چنین کاری را نداشته است. جزییات این ماجرا هنوز افشا نشده است تا هیجان این مستند که از سوی شبکه دیسکاوری پخش می شود، محفوظ بماند.

با این حال، این ماجراجوی محیط زیست از این آزمون مرگبار صحیح و سالم بیرون آمد. به گفته روزولی، این ماجراجویی قبل از هر چیز برای او یک جنبه حیاتی داشت با این حال ترسش از مرگ بر اثر خفگی را کتمان نمی کند.

او می گوید: پس از 10 سال زندگی در جنگل های آمازون این تصمیم به ذهنش خطور کرد. همه جهان می دانند که جنگل های آمازون در حال نابودی است با این افراد بسیار اندکی به این مساله توجه می کنند. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم دست به کاری بزنیم که همه را شوکه کند و واکنش ها را برانگیزد.

تمام تدابیر برای اینکه پل بر اثر خفگی نمیرد اتخاذ شدند. کارشناسان ابتدا برای او لباس ویژه ای از فیبر کربن مجهز به دوربین ها، یک سیستم تنفسی و یک سیستم ارتباطی برای تماس با بیرون شکم مار را تهیه کردند.

روزولی می افزاید: ما نمی دانستیم اگر من از سوی مار آناکوندا بلعیده شوم این سیستم ها کار خواهند کرد. با این حال، تلاش کردیم تا اطمینان یابیم که من خفه نخواهم شد.

پل تصریح می کند.: ما مدت 60 روز در آن قسمت ازجنگل های آمازون که در خاک پرو واقع شده است در جستجوی یک مار آناکوندا مناسب بودیم. تمام مرداب ها و برکه ها را به ویژه هنگام شب کاویدیم. نخستین آناکوندا بیش از 7.5 متر طول و حدود 135 کیلو وزن داشت. مار به اندازه ای غول پیکر بود که نتوانستیم ان را به دام بیاندازیم. آنگاه یک آناکوندا ماده 6 متری را یافتیم.

روزولی می گوید: مار در ابتدا تلاش نکرد تا مرا ببلعد. بیشتر تلاش در فرار داشت اما پس از اینکه آناکوندا را تحریک کردم او مانند یک شکارچی عمل کرد و به سوی من حمله ور شد.

به گفته این ماجراجو، مار ابتدا از سر شروع به بلعیدنش کرد. او حدود یک ساعت در شکم مار بود. با وجود لباس ویژه و تکان خوردن به همراه مار درک صحیح از زمان دشوار بود. در تمام این مدت پل از داخل بدن آناکوندا با اعضای گروه در بیرون در تماس بود.

پل در مورد اینکه چگونه زنده از بدن مار خارج شده است توضیحی نمی دهد اما اطمینان می دهد که هیچ کاری برخلاف قواعد طبیعت صورت نگرفته است.

او توضیح می دهد: مارها معمولا وقتی در حال بلعیدن طعمه ای بزرگ بوده و خطری تهدیشان می کند آنچه را که بلعیدند بالا می آورند تا قادر به فرار باشند. ما آناکوندا را مجبور نکردیم که کاری را انجام دهد که برخلاف عادت طبیعی اش باشد.

پل تاکید می کند: جان من در خطر بود و نه جان مار . اکنون نیز مار کاملا صحیح و سالم است.

این مستند مهیج و باورنکردنی در 10 دسامبر (19 آذر) در کشورهای فنلاند، دانمارک، مجارستان، لهستان و سوئد و در 12 دسامبر (21 آذر) در استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا پخش خواهد شد. این مستند سپس در کشورهای دیگری از جمله چین و هند از سوی دیسکاوری پخش می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.