1396-01-01 06:25
2585
1
36826
حواشی نخستین روز از ثبت نام شورای شهر گرگان؛

از ثبت‎نام داوطلب 28 ساله فرهنگی تا پرسابقه‎ترین عضو شورای شهر + تصاویر

استقبال پرشور درآخرین روز سال و درست چند ساعت مانده به تحویل سال و ایجاد صف انتظار نوید رقابتی پرشور در انتخابات اردیبهشت ماه می دهد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ زنگ انتخابات شورای شهر استان گلستان همزمان با سراسر کشور از ساعت 8 صبح روز 30 اسفند ماه آغاز شد که تا پیش از تحویل سال یک روز نسبتا شلوغ در فرمانداری گرگان حاکم بود.

سفره هفت سین فرمانداری نخستین چیزی بود که در کنارتمثال مبارک مقام معظم رهبری رو به روی در ورودی  نمایان  می شد که در سمت چپ آن اتاق نام نویسی شهر گرگان و سمت راست در ورودی نخستین اتاق هم برای تحویل مدارک نام نویسی روستا ها بود.

photo 2017 03 22 03 33 24

نخستین ثبت نام کننده انتخابات شورای شهر گرگان آقای حسن ابراهیمی بود که در ساعات اولیه وارد فرمانداری شد.

photo 2017 03 20 11 52 49

ورود"میثم حسینی" فرزند شهید حسینی برای کاندیداتوری شورای شهر به همره خانواده از نخستین حواشی امروز بود که همسر شهید حسینی در گفتگویی عنوان کرد که فرزندش برای وصیت پدر برای خدمت کردن آمده است .

Untitled 1

با توجه به اینکه پیش بینی می شد افراد شناخته شده و حتی اعضای فعلی شورای و در روزهای آخر مراجعه کنند اما کلاتی بعنوان پرسابقه ترین عضو شورای نخستین فرد قبل از ساعت 9 صبح در فرمانداری گرگان حاضر شد.

صفر علی پایین محلی، اسدالله کبیر، علیرضا پزشکپور نیز از اعضای شورای شهر در نخستین روز ثبت نام مراجعه کرده اند.

البته با توجه به تعطیلات نوروز و پیش بینی سفر برخی از نامزدهای ثبت نامی نیز پیش بینی ها را برای حضور افراد زیاد در روزهای نخست قوت می بخشید.

photo 2017 03 22 03 32 58

از دیگر چهره های شناخته شده می توان به محمد مهدی ایرجی شهردار سابق و فعال سیاسی  و باسابقه استان گلستان اشاره کرد.

88 کاندیدا با شعار های مختلف  و مردمی و حتی بعضا بدون هدف و صرفا برای نام نویسی جهت شناخت مردم نسبت به چهره های آنان وارد گود انتخابات شوراها شده اند.

در گفتگو با برخی از نامزدها به سراغ پایگاه اجتماعی آنها برای رای آوری رفتیم که پاسخ های جالبی به این سوال خبرنگار ما داده شد، برخی تنها به دلیل فعالیت در حزب و گروه خاص سیاسی پا در عرصه خدمت رسانی گذاشته اند و تنها پایگاه اجتماعی خود را وابستگی جریان خود عنوان کردند.
عده ای نیز اشتغال و گستردگی مخاطبان شغلی خود را دلیل بر شناخته شدن عنوان کردند.

جالبترین نکته در میان سخنان برخی از کاندیدا ها بر زبان آوردن "فضای مجازی"  بعنوان پایگاه اجتماعی بود که مهم بودن این عرصه را بیش از پیش نمایان میکرد. چرا که آن را تعیین کننده انتخابت عنوان کرد.

photo 2017 03 22 03 33 32

حضور چشمگیر بانوان و اکثرا فرهنگی که بیش از مهمترین حواشی روز اول نام نویسی بود که اکثرا به همراه همسر خود حضور یافتند و حتی برای گرفتن عکس رسمی خود نیز ترجیح می دادند که عکس دونفره بگیرند.

بانوان اما شعار خود را بیشتر در حوزه بانوان، و ایجاد امکانات و فضای مختلف مختص این قشر بیان می کردند.

photo 2017 03 22 04 04 20

فرهنگیان شهرستان سرخنکلا نیز در روز نخست از ثبت نام شورا جانماندند و "ابوطالب مقصودلو" فعال سیاسی اجتماعی یکی از اولین افراد ثبت نام کنننده در این شهر بود.

داوطلبان روستا ها نیز یکی پس از دیگری وارد فرمانداری می شدند، آنها نیز با چند تن از خانواده و یا دوستان برای نام نویسی آمده بودند که نشان از پذیرش دمکراسی و ارزشمندی شوراها در جای جای استان می دهد.

photo 2017 03 22 03 30 54

حضور معلم 28 سال گرگانی نیز در جای خود بسیار جالب بود ، فردی که تازه امسال وارد آموزش و پرورش شده بود و چند ماهی را رسما  در مدارس به تدریس می پرداخت اما خود را برای تعلیم شهرداری و اداره یک شهر مناسب می دانست و وارد گود انتخابات شد.

هیئت های نظارتی هم درفرمانداری حضور یافتند و رئیس ستاد انتخابات استان نیزازنزدیک بر روند بازرسی نظارت کرد.

Entekhab 19

فرماندارگرگان  اما به رسانه ها پاسخگو بود و اتاقی را در اختیار رسانه البته با تجهیز یک دستگاه رایانه و بدون اینترنت در جایی دورتر از در ورودی مهیا کردند اما به دلیل مشرف بودن به حیاط مکان مناسب برای باخبر شدن از ورود کاندیدا ها به فرمانداری بود .

خبرنگاران پایگاه های محلی، خبرگزاری مهر و فارس  و ایرنا نیز از نخستین ساعت آغاز ثبت نام خود را به فرمانداری گرگان رساندند و اخبار لحظه به لحظه را در کانال ها و سایت های خود پوشش دادند حال آنکه سایت ستاد انتخابات استان گلستان خبری از این شور ثبت نام تا به این لحظه در سایت خود انعکاس نداده است.

حدود ساعت 13 فرماندار اعلام کرد که تا پایان وقت اداری حضور خواهند داشت و ثبت نام کانداها را در لحظه تحویل سال نیز انام خواهند داد که ظاهرا در ساعت تحویل سال کسی به فرمانداری مراجعه نکرده است.

در پایان نخستین روز؛ به گفته سیدمحسن کاظمی بیرستاد انتخابات شهرستان گرگان درنخستین روز از ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا  88 نفر در شهرستان گرگان نام نویسی خود را در فرمانداری گرگان به ثبت رساندند که از این تعداد، 42 نفر در شهر گرگان، 35 نفر در بخش مرکزی و 11 نفر در بخش بهاران بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

مااین افرادوقبول نداریم وبه کسی رای نخواهیم داد

0
0
پاسخ
1396-01-01 07:17

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.