1396-03-10 10:28
1089
0
39681
لزوم رسیدگی عادلانه به یک بحث جنجالی؛

دکتر ماندن یا نماندن روحانی، مسئله این نیست!

هر چند که بررسی صحت رساله دکتری حسن روحانی یک موضوع مهم و اساسی است اما مسئله اصلی "رسیدگی عادلانه" به ادعایی است که مطرح شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از مرصاد، در هفته های گذشته موضوعی جنجالی در رسانه ها مطرح شد که از نظر سوژه در داخل ایران کم نظیر بوده است.

هر چند که ممکن است که در گذشته در خصوص مدارک دانشگاهی برخی از مسئولین بحث هایی مطرح شده باشد اما این بحث تاکنون در سطح ریاست جمهوری مطرح نشده است. این موضوع جنجالی یعنی سرقت علمی در رساله دکتری حسن روحانی طی هفته های اخیر به صورت جدی مطرح شد اما در هیاهوی انتخابات کم تر به آن توجه شد. البته به نظر می رسد که تلاش هایی برای رسیدگی دقیق به این موضوع در حال انجام است.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با بیان اینکه قرار است رساله دکتری حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در کمیته آموزش و عالی این کمیسیون بررسی شود، گفت: در چند روز آینده این موضوع در دستور کار این کمیته قرار می‌گیرد.

زاهدی همچنین گفته است: مدارک متعددی درباره جعلی بودن رساله دکتری حسن روحانی به کمیسیون آموزش واصل شده است.(1)

پیش از این گزارشی نیز در خصوص سرقت علمی در رساله دکتری روحانی منتشر شده بود که قابل توجه است.

این گزارش حاصل بررسی رساله دکتری حسن روحانی رئیس دولت یازدهم است و در آن اصالت این مدرک مورد بررسی قرار گرفته است.

کیوان ابراهیمی دانشجوی دکترای دانشگاه آیوا کسی بود که گزارش نهایی  پروژه ارزیابی اصالت رساله‌ دکترای حسن روحانی رئیس جمهور را ارائه کرد.(2)

با این وجود باید منتظر ماند و دید که بالاخره مسئله سرقت علمی در رساله دکتری روحانی به نتیجه عالانه خواهد رسید یا اینکه برخی جلوی رسیدگی به آن را خواهند گرفت.

به گزارش مرصاد، هر چند که بررسی صحت رساله دکتری حسن روحانی یک موضوع مهم و اساسی است اما مسئله اصلی رسیدگی عادلانه به ادعایی است که مطرح شده است.

 بدون شک رسیدگی دقیق به این بحث جنجالی می تواند به جامعه دانشگاهی کشور این اطمینان را بدهد که با هرگونه تخلف احتمالی بدون توجه به جایگاه افراد برخورد خواهد شد.

-------

1-  ارسال مدارک متعدد درباره جعلی بودن رساله دکتری "روحانی" به مجلس

2-  انتشار گزارش کامل ارزیابی رساله دکترای حسن روحانی + متن کامل

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.