1396-06-09 09:20
680
0
43468
حجة الاسلام ریاحی:

عرفه، روز شناخت خالق و بی نیازی از مخلوق

مسئول سازمان بسیج طلاب استان گفت: روز عرفه، روز شناخت خالق و بی نیازی از مخلوق است.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، حجة الاسلام والمسلمین علیرضا ریاحی صبح امروز در اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گرگان با اشاره به گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: شهیدرجایی در اوج جایگاه حقوقی خود خدمت به مردم به ویژه اقشار ضعیف و مستضعف جامعه را فراموش نکرد و طرح های ماندگاری را اجرایی کرد .مسئولین باید این دو شهید را الگوی کار خود قرار دهند.

مسئول سازمان بسیج طلاب با بیان اینکه دعای امام حسین(ع) حاوی مضامین و مفاهیم والاست افزود: در این دعا امام حسین(ع) به بیان شناخت و معرفت الهی با توجه به نعمات خداوندی می‌پردازد.

وی با تاکید بر لزوم تدبر انسان برای درک و فهم این دعا عنوان کرد: باید دانست که فهم و درک دعا بسیار مهمتر از قرائت آن است و نباید به قرائت بدون تدبر بسنده کنیم. تنها با تدبرو فهم معانی می‌توان به آنچه در خصوص توحید در دعا ذکرشده است، دست یافت.

ریاحی با اشاره به اینکه روز عرفه نیز روز عید به حساب می‌آید، ادامه داد: در این روز می‌توان به معرفت الهی نائل شد و بندگی خدا را به دست آورد. انجام غسل، گرفتن روزه، قرائت نماز و زیارت امام حسین(ع) که ثوابی بالاتر از هزار حج و هزار جهاد دارد از جمله اعمال این روز است.

این کارشناس مسائل دینی در پایان خواندن دو رکعت نماز در زیر آسمان بعد از نماز عصر را نیز مستحب دانست و گفت: روز عرفه روز استغفار و انابه است و خوشا به حال آنهایی که فرصت درک این روز بزرگ را خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.