1397-12-02 07:38
2588
5
61344
تاوان مبارزه با زمینخواری ؛

آیا فتوحی با فشار استاندار گلستان رفت ؟ / نقش شرکت خاص در جابجایی مدیر کل بازرسی استان

گویا فتوحی مدیر کل بازرسی استان گلستان در پی فشار استاندار گلستان جابجا شده است ، گفته شده استاندار به بهانه اینکه سازمان بازرسی به برخی مدیرانش فشار وارد می کرده گفته دیگر نمی تواند با مدیر کل بازرسی کار کند .

به گزارش گلستان ما ؛ هنوز هم افکار عمومی و رسانه ای استان در حال تحلیل چرایی یک تودیع و معارفه در روز گذشته هستند که طی آن حجت الاسلام فتوحی مدیر کل بازرسی استان گلستان جای خود را به مشهدی داد .

آبان 93 بود که مشهدی مدیر کل بازرسی وقت استان جای خود را به فتوحی داد و به سمنان رفت و حالا فتوحی به سمنان رفته و او به گلستان برگشته است ، اما در مورد چرایی این آمدن و رفتن ها مباحث زیادی وجود دارد .

یک منبع موثق شب گذشته گفت که فتوحی مدیر کل بازرسی استان گلستان در پی فشار استاندار گلستان جابجا شده است ، گفته شده استاندار به بهانه اینکه سازمان بازرسی به برخی مدیرانش فشار وارد می کرده گفته دیگر نمی تواند با مدیر کل بازرسی کار کند .

خب ، جناب استاندار آیا کار مدیر کل بازرسی  چیزی غیر اینست که به مدیران متخلف یا در حال تخلف یا آنهایی که ناخواسته در مسیر تخلف هستند ، تذکر بدهد ، این حرف شما مثل اینست که باید بخاطر توسعه صنعت استان مدیر کل صنعت و معدن را نیز توبیخ کرد .

البته اینها بیشتر بهانه است ، هیچوقت یک استاندار مصالح کشور و نظام و همچنین اعتبار و آبروی کاری خود را فدای چنین بهانه ای نمی کند ، منابع موثق می گویند فشارهای خاص به استاندار به دلیل عدم تامین خواسته های شرکتی خاص که منافع گروه خاصی را در استان تامین می کند ، باعث این جابجایی شده است .

مدت 5 سال است که شرکتی خاص در مرز اینچه برون خیمه زده و درخواست 75 هکتار از اراضی ملی را دارد . این شرکت به بهانه اشتغالزایی و توسعه استان و البته با نفوذ در برخی دفاتر و بیوت شخصیتهای مهم استان فعالیتهای خود را پیش ببرد .

این شرکت در سال 92 ابتدا در خواست 20 هکتار زمین از استاندار وقت حسن صادقلو می کند اما در اقدامی غیر قانونی 75 هکتار زمین را حصارکشی و دیوار می کنند ، همچنین ایجاد مستحدثات برق نیز به طور غیرقانونی صورت گرفت که طی مکاتباتی با دادستانی گنبدکاووس نسبت به جمع آوری آن اقدام شد .

اما در سال 96 باز هم در اقدامی غیر قانونی و علیرغم نامه های مکرر مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تاسیس بندرخشک در منطقه آزاد تجاری اینچه برون و عدم واگذاری این اراضی به اشخاص حقوقی و حقیقی باز هم قرار داد این شرکت تمدید شد .

با این همه اقدام غیر قانونی بنظر شما مدیر کل بازرسی استان گلستان جز فسخ این قرار داد چه باید می کرد؟

نزدیک 4 سال است که این شرکت که خود را سرمایه گذار می داند در این منطقه اردو زده و مانع کلنگ زنی و ساخت بندرخشک شده است ، جای تعجب دارد برخی نمایندگان استان مانند تربتی نژاد هم حامی این شرکت هستند .

هفته گذشته بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مدیر کل بازرسی استان گلستان قرارداد 75 هکتاری شرکت خاص در اینچه برون را فسخ کرد که این خبر موجی از خوشحالی را در بین مردم و رسانه ها بوجود آورد .

اما دیری نپایید خبر جابجایی حجت الاسلام فتوحی مدیر کل بازرسی استان گلستان کام همه را تلخ کرد ، احتمال داده شده که فشار شخصیتهای مهم و کارتل های اقتصادی و پشت پرده استان به استاندار گلستان که حاصل انتخاب همین افراد در هتل جردن تهران بوده ، علت این جابجایی بوده است .

به هر حال برای حجت الاسلام فتوحی آرزوی توفیق داریم ، او هم قربانی مبارزه با بی عدالتی و تبعیض ها شد اما نامی نیکو از خود در تاریخ استان گلستان بر جای گذاشت .

edalatkhahaniran.29669

edalatkhahaniran.29670

edalatkhahaniran.29671

IMG 6103

IMG 6106

IMG 6107

IMG 6108

IMG 6110

تمام این اسناد و مدارک نشان می دهد که حق با راه اهن جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان نماینده حاکمیت در این نقطه نسبت به احداث بندرخشک اقدام کند و بعد از ایجاد زیرساخت آن را به شرکت های خصوصی اجاره دهد .

این زیاده خواهی است که یک شرکت خصوصی بخواهد مرز استراتژیک یک کشور را بخرد و مالک ان باشد ، هیچ عقل سلیمی چنین کاری نمی کند ، امیدواریم استاندار گلستان متوجه این تحرکات باشد با اسم رمز سرمایه گذار و بهانه هایی چون توسعه و اشتغال چوب حراج بر اراضی ملی و انفال نزنند .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.