1398-01-05 07:44
386
0
62102
وزیر کشور:

هدایت سیلاب آق قلا و گمیشان به دریا ضروری است/ ایجاد شکاف در مسیر سیلاب سطح آب را کاهش داد

وزیر کشورگفت: با آغاز بارش باران در مناطق سیل‌زده استان گلستان باید هرچه سریعتر سیلاب شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان به دریا هدایت شود.

به گزارش گلستان ما؛ عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه در صبح هر روز، اظهار کرد: دراین جلسات اقدامات روز قبل بررسی و تصمیمات جدید برای تسریع در روند خدمات‌رسانی به سیل‌ زدگان اتخاذ می شود.

وی با اشاره به مساعد بودن هوا در روز گذشته، افزود: با بالگردهای مستقر در استان به تمامی روستاهای سیل‌زده آذوقه رساندند.

وزیر کشور مشکل مهم حال حاضر در آق‌قلا و گمیشان را باقی ماندن سیلاب عنوان کرد و گفت: با توجه به بارش باران باید هرچه سریع‌تر آب را به دریا هدایت کنیم.

رحمانی فضلی همچنین یادآورشد: شکاف‌هایی  در مسیر سیلاب  در شهر آق قلا ایجاد شد و هم اکنون خروجی سد وشمگیرهم کاهش یافته و سطح آب در آق‌قلا کم شده است.

وی اولویت اصلی همه نیروها در استان را  خروج آب از شهر آق‌قلا و روستاهای اطراف بیان کرد و افزود: این کار به نیروهای مسلح با محوریت سپاه واگذار شده است.

وزیر کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی مسئول تهیه امکانات ترابری،هلال احمر مسئولیت تدارکات است که تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

رحمانی فضلی به  وضعیت گنبدکاووس هم اشاره کرد و افزود: با اینکه حدود 40 درصد شهر گرفتار سیلاب شده بود اما تاکنون حدود 90 درصد منازل از آب تخلیه شده است، وضعیت به حالت عادی برگشته استاما هنوز مردم گرفتاری و مشکلات زیادی دارند.

وزیر کشور در خاتمه گفت:  از مردم می خواهیم اگر می خواهند کمکی به سیل‌زدگان استان گلستان داشته باشند، این کمک‌ها نقدی و یا وسایل و لوازم منزل باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.