1396-04-26 07:14
1377
2
41536
واکنش قوانلو به مقایسه گلستان با خراسان شمالی :

خراسان شمالی در بحث اقتصاد مقاومتی چه جایگاهی دارد؟ / در همین خراسان شمالی که برخی ها سنگ آن را به سینه می زنند روحانی چند درصد رای آورد

رئیس حزب اعتدال و توسعه استان گلستان به برخی مقایسه ها بین حسن صادقلو استاندار گلستان و محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی واکنش نشان داد و گفت : واقعا در حق استاندار گلستان اجحاف و بی انصافی شده است .

به گزارش گلستان ما ؛ حسینقلی قوانلو مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد استاندار گلستان و اینکه در برخی رسانه های اصلاح طلب گرگان ، استاندار را فردی ناکارآمد که در سرمایه گذاری خارجی ضعیف عمل کرده معرفی می کنند و این عملکرد را با استان خراسان شمالی مقایسه می کنند واکنش نشان داد .

قوانلو اظهار کرد : بنده به عنوان یک مدیری که سه سال در این استان کار می کنم جا دارد که از عملکرد استان و شخص استاندار دفاع کنم ، واقعیت اینست که عملکرد یک استان و استاندار را بر اساس شاخص های یک استان می سنجند .

وی افزود : بیش از دو سال است که مقام معظم رهبری شاخص های ارزیابی مدیران و دستگاهها را اقتصاد مقاومتی قرار داده اند و دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز طی نامه ای اعلام کرد که عملکرد استانها را بر اساس اقتصاد مقاومتی می سنجیم و بر اساس مرکز ارزیابی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور استان گلستان جزو 7 استان خوب کشور انتخاب شده است .

خراسان شمالی در بحث اقتصاد مقاومتی چه جایگاهی دارد؟

این مقام مسئول اضافه کرد : نمی خواهم مقایسه کنم اما شما ببینید خراسان شمالی در بحث اقتصاد مقاومتی چه جایگاهی دارد هر چند استاندار آنجا هم اصلاح طلب است و توانسته سرمایه گذاری خارجی جذب کند اما واقعیت اینست که فقط سرمایه گذاری خارجی یک شاخص از بین دهها شاخص دیگر است .

قوانلو ادامه داد : شاید در جذب سرمایه گذاری خارجی ضعیف عمل کردیم اما همین 5 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی که جذب کردیم الان در شهرک اترک و بندرگز وارد چرخه تولید شده و مشغول کار است حالا یک استانی یک مصوبه دارد ، چقدرش اجرایی شده مهم است ، فقط بحث خراسان شمالی نیست بقیه استانها هم همینطور هستند .

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان خاطرنشان کرد : در شاخص اشتغال که خیلی مهم است در سال 94 و 95 توانستیم 45 هزار شغل ایجاد کنیم یعنی 1/5 برابر کشوری در گلستان ایجاد شغل شد .

قوانلو گفت : استاندار را معمولا در انتخابات ارزیابی می کنند و دیدیم در دو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری استاندار گلستان کارنامه موفقی داشت ، در انتخابات مجلس رتبه اول مشارکت در کشور را داشتیم و در نتیجه هم استان 7 نماینده اصولگرا را رفتند و 5 نماینده از لیست امید و همسو با دولت و دو نماینده مستقل به مجلس راه یافتند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت : دو حادثه تلخ می توانست در رای اقای روحانی در گلستان خیلی تاثیر گذار باشد یکی بحث پرهام در شرق گلستان بود که میلیاردها تومان به مردم صدمه زد و با توجه به اینکه نزدیک انتخابات بود می توانست به وجهه دولت خیلی ضربه بزند و دیگری حادثه معدن زمستان یورت بود اما با این وجود روحانی 62 درصد رای آورد و جزو ده استان اول کشور به لحاظ مشارکت بودیم.

قوانلو اضافه کرد : در رای روحانی کدام استانها موفق بوده اند ؟ من نمی خواستم بگویم اما واقعا دارد به استاندار گلستان اجحاف و بی انصافی می شود ، در همین خراسان شمالی که برخی ها سنگ آن را به سینه می زنند روحانی چند درصد رای آورد ، اگر واقعا استاندار موفق بود واقعا باید روحانی رای می آورد حالا ممکن است شاخص های رای آنجا فرق کند خلاصه انتخابات شاخص است .

مدیر کل صنعت معدن تجارت استان تصریح کرد : در بخش صنعت و معدن و تجارت هم 30 درصد ارزش افزوده و 46 درصد اشتغال را در این حوزه داریم و در بخش تولیدات کشاورزی  قبلا استان گلستان 400 هزار تن گندم تولید می کرد اما سال گذشته 1 میلیون و 350 هزار تن تولید گندم داشتیم .

قوانلو گفت : ما در استان گلستان به لحاظ فرهنگی محیطی آرام داریم و طی دو انتخابات حتی یک سخنرانی تنش زا نداشتیم و یک سخنرانی هم لغو نشد و این مدیریت خوب استاندار و نماینده ولی فقیه را می رساند ، در کدام استان ما اینگونه رابطه خوب نماینده ولی فقیه و استاندار را شاهد هستیم .

وی در پایان گفت : بنده نیازی ندارم از استاندار دفاع کنم و اگر به گلستان آمدم بخاطر ایشان بود و قول دادم بخاطر رشد استان کمک کنم و تا زمانی که هستم اینکار را خواهم کرد اما اجازه بی انصافی و اجحاف را به فرصت طلبان نخواهم داد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

عبدالله

اگر آرای جناب آقای روحانی در استان گلستان را حاصل عملکرد جناب آقای صادقلو میدانید؟ رای آقای علیرضا ابراهیمی رادر زادگاه جناب استاندار چگونه تحلیل میکنید؟ جناب آقای قوانلو در زایش یک پدیده ی سیاسی مولفه های مختلف اجتماعی؛سیاسی؛مذهبی؛فرهنگی و...داخلی وخارجی نقش دارند نه یک عامل وآنهم عملکرد جناب آقای استاندار!!! مردم فهیم استان از شما توقع تحلیل نتایج انتخابات راندارند. از شما انتظار دارند تدابیری اتخاذ نمایید که مانع تعطیلی واحدهای صنعتی واقتصادی استان شوند.به وضع 3000 کارگر واحدهای تولیدی استان که در آستانه بیکاری هستند رسیدگی نمایید.

0
0
پاسخ
1396-04-26 03:56

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.