1401-12-06 08:15
508
0
83760
مدیر کل دامپزشکی استان گلستان:

بازدید میدانی موجب تسریع در رفع موانع تولید می‌شود/ خط 2 در کشتارگاه‌های گلستان فعال می‌شود

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی باید در جلسات تخصصی و کارشناسی مطرح و راهکارهای قانونی برای رفع آنان ارائه شود.

علی کاووسی در گفتگو با گلستان ما گفت: مشکلات واحدهای تولیدی باید در جلسات تخصصی و کارشناسی مطرح و راهکارهای قانونی برای رفع آنان ارائه شود

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به بازدید  از واحدهای صنعتی و حمایت از تولید کنندگان به کشتارگاه صنعتی طیور چیلای مینودشت تاکید کرد: از نزدیک در جریان میزان پیشرفت فیزیکی کشتارگاه قرار گرفت ، و قول مساعد جهت رفع مشکلات و موانع زیست محیطی و همچنین شبکه برق رسانی این واحد تولیدی را داد.

کاووسی ابراز داشت در راستای سیاست های کلی سازمان دامپزشکی کشور برای ارتقای بهداشتی محصولات و فراورده‌های خام دامی ، تخلیه اتوماتیک اندرونی یعنی اندام‌های داخلی مرغ در کشتارگاه‌ها باید صورت بگیرد.

وی یادآور شد: این فرایند تاثیر به‌سزایی در کیفیت بهداشتی گوشت استحصالی دارد، در کشور ما چیزی حدود ۵۰ کشتارگاه صنعتی طیور واجد خط ۲ کشتار و مجهز به تخلیه اتوماتیک اندرونی هستند که بیش از ۴۰ مورد از آنها علاوه‌بر دارا بودن خط ۲، این خط را فعال هم کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر کشتارگاه صنعتی طیور چیلای علاوه بر تمام اتوماتیک بودن ، دارای خط 2 و A پلاس است که این ظرفیت برای ارتقای بهداشتی محصولات حاصله بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

کاووسی تاکید کرد: عزم جدی برای به حرکت در آوردن چرخ‌های اقتصادی کشور وجود دارد و ادامه این روند لازمه هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های متولی است

وی یادآور شد: تقویت صنعت طیور و ایجاد زنجیره ارزشی کشتارگاه طیور چیلای مینودشت که در راستای راهبرد رشد هشت درصدی اقتصادی دولت سیزدهم و نیز حمایت از تولید و تقویت آن انجام می‌شود که از دیگر اهداف طرح توسعه این واحد صنعتی به‌شمار می‌رود که با رفع موانع ، عملیات بازسازی و توسعه کشتارگاه طیور مینودشت به زودی به پایان برسد

.گفتنی است ظرفیت فعلی کشتارگاه نیمه صنعتی طیور چیلای  مینودشت حدود سه هزار مرغ در ساعت است که با انجام طرح توسعه و صنعتی شدن آن به ۱۱ هزار قطعه در ساعت افزایش خواهد یافت.

همچنین با اجرای طرح توسعه این واحد صنعتی اشتغال این واحد از ۱۰۰ نفر به ۱۷۰ نفر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.