1394-09-29 08:15
2486
5
24699

چرا از 300 عضو خانه مطبوعات گلستان فقط 100 نفر حق رای دارند ؟ / کسی حق ندارد اعضاء را از داشتن حق رای محروم کند

امروز کسی حق ندارد اعضاء خانه مطبوعات استان را با طرح هر توجیه و تفسیر بجا و نابجایی از داشتن حق رای محروم کند و باید از همان ابتدا مانع ورود و عضویت افراد فاقد شرایط لازم در خانه می شدند .

به گزارش گلستان ما ؛ دیگر بحث و صحبت از خانه مطبوعات گلستان در دهه اخیر به مثنوی 80 من کاغذ (!) تبدیل شده که اصلا حوصله و مجال ورود و تحلیل و تفصیل در آن وجود ندارد .

اما در چند ماه اخیر این مثنوی خواندنی با تاخیر و تمدید 3 باره در برگزاری انتخابات خانه به بهانه های مختلف و دلایل گوناگون ؛ بروز و انتشار دیدگاه های رنگارنگ و گاها بدیع به صفحات جالب و طنزگونه خود نزدیک شده است .

در این مدت مطالب بسیار زیادی در این زمینه در سطح اصحاب رسانه و کارشناسان مختلف مطرح شده است که برخی از این موارد به این مباحث در بخش پایانی همین مطلب و در قسمت مطالب مرتبط به صورت تیتروار آورده شده است .

اما نکته جالب توجه با عنایت به آخرین برگ قرائت شده از این مثنوی جذاب که در آن گفته شده " حدود 100 نفر از اعضا خانه حق رای دارند " ، خود نیاز به شرح مبسوطی دارد ولی در این سیاهه فقط به طرح یک سوال اکتفا می شود .

چرا از 300 عضو خانه مطبوعات فقط 100 نفر حق رای دارند ؟

در یکی دو سال گذشته تلاش های گسترده ای صورت گرفت تا تعداد زیادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از شهرهای سراسر استان در خانه مطبوعات گلستان عضو شوند تا این نهاد صنفی ، ساختار و تشکیلات اصلی خود اعم مجمع عمومی ، هیئت مدیره و ... خود را با فراگیری و شمولیت بیشتری قوام بخشد .

برای این عضویت دارا بودن شرایط ، ارائه مدارک و حتی پرداخت مبلغی به عنوان حق عضویت لحاظ شده بود تا فقط کسانی که از جهات گوناگون دارای صلاحیت حرفه ای و تخصصی مطبوعاتی هستند به کسب توفیق عضویت در خانه مطبوعات استان گلستان نائل شوند .

با همه کش و قوس های مختلف و مطابق آخرین شنیده ها از آمار و اطلاعات موجود تا زمان تنظیم این مطلب ، تا کنون حدود 300 نفر با تشکیل پرونده مزبور به عضویت خانه مطبوعات استان در آمده اند که علی القاعده این تعداد شرایط و صلاحیت های اولیه مورد نیاز را دارا بوده اند .

اما حالا که نوبت تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات خانه مطبوعات است در کمال تعجب لیستی منتشر می شود و از میان حدود 300 عضو خانه فقط حدود 100 نفر را واجد رای دادن اعلام می کنند . و براحتی رای 200 عضو دیگر خانه را نادیده می گیرند .

این مساله در حالی است که در دو ماه اخیر مناقشات زیادی صورت گرفت تا با تمسک به اساسنامه قدیم و جدید و تبصره های مختلف آن و حتی استعلام از تهران ، تعدادی از فعالین رسانه ای استان را از حضور در جمع کاندیداهای انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات حذف کنند .

کسی حق ندارد اعضای خانه مطبوعات را از داشتن حق رای محروم کند

اگر این افراد بنا بوده در تنها اجتماع بزرگ مربوط به خانه مطبوعات شرکت داده نشوند و یا در تنها انتخابات مهم مربوط به این نهاد بزرگ و مهم صنفی حق رای نداشته باشند ، پس چرا به عضویت این خانه در آمده اند ؟ و با چه دلیل و منطقی از این اعضاء ، مبلغی به عنوان حق عضویت دریافت شده است ؟

و اگر عضویت این اعضا بر اساس دارا بودن شرایط و با ارائه مدارک و مستندات بوده و با پرداختن حق عضویت ، کار خود برای ثبت نام کامل کرده اند ؛ امروز کسی حق ندارد آنان را با طرح هر توجیه و تفسیر بجا و نابجایی از داشتن حق رای محروم کند و باید از همان ابتدا مانع ورود و عضویت افراد فاقد شرایط لازم در خانه می شدند .

دیروز حذف عده ای از حق کاندیدا شدن در هیئت مدیره ؛ امروز حذف عده ای از حق رای دادن در انتخابات ؛ فردا ....

زمینه سازی برای رشد و بالندگی نه تداوم حاشیه سازی

با این حال انتظار می رود تا وقتی که دیگر آن جنجال و  بگو مگو های قدیمی و بی فایده بر سر داشتن یک خانه یا دو خانه مطبوعات در استان برطرف شده و تنها یک نهاد صنفی قانونی در این زمینه کاملا پذیرفته شده و فعالیت دارد و برای سر و سامان دادن به ساختار و تشکیلات خود تلاش های زیادی هم کرده است با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، انتخاباتی فراگیر و باشکوه با حضور همه اصحاب رسانه و خبرنگاران و فعالین خبری و رسانه ای از سراسر استان برگزار نماید و یک بار برای همیشه به همه حرف و حدیث ها و حواشی در این زمینه خاتمه دهد . نه اینکه خود مسبب تولید و انتشار چندین حاشیه دیگر شود .

نهاد صنفی خانه مطبوعات ، مجموعه ای صنفی ، حرفه ای و فرهنگی است و باید فارغ از هر گونه اعمال نظرات شخص و سلیقه های سیاسی و اداری خاص شکل بگیرد و بر اساس مناسبات تخصصی خود اداره شود تا شائبه های خاصی نیز پیش نیاید و برگزاری مجمع عمومی و انتخابات آن بصورت فراگیر با حضور همه گروه ها و مجموعه های فعال رسانه ای استان بر اعتبار و جایگاه آن می افزاید .

شایسته آن است انتخاباتی برگزار شود که همه اعضا خانه مطبوعات استان و همه اعضا خانواده بزرگ مطبوعاتی و خبری گلستان با حضوری گسترده و فعال در آن شرکت کنند و با برگزاری مجمع عمومی و در انتخاباتی کاملا آزاد و بی حاشیه ، منتخبین خود در بخش های مختلف مربوط را برگزینند تا تکفل امورات خود در این نهاد صنفی برای مدت دو سال آینده به آنان بسپارند و زمینه رشد و بالندگی فضای خبری و رسانه ای استان را فراهم نمایند .

انتهای پیام /

بخشی از مطالب مرتبط :

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

خبرنگار

واقعا متاسفم .چند ماه دوندگی کردم و با جور کردن مدارک لازم ، مباغ 20000 تومان حق عضویت دادم حالا اسمم توی لیست اعضا خانه مطبوعات نیست .

0
0
پاسخ
1394-09-29 08:54
جدیدی

به قول قدیمی ها :حتما یک کاسه ای زیر قابلمه است !

0
0
پاسخ
1394-09-29 08:56
www

با ابراز گلایه مندی از بعضی ها که با این تصمیم مانع رای تعداد کثیری از اصحاب رسانه شدند. غیر منطقی است که فرد را بخاطر بیمه که خود در آن هیچ اختیاری ندارد منع نمایند. آیا این یک دوره یا مدرک شخصی است که همه افراد در کسب آن آزاد باشند؟همه خبرنگاران تا مدیران مسئولشان بیمه نکنند نمی توانند با زور چماق بیمه خبرنگاری شوند !!خبرنگاران که به قول شما کودستانی هایی یتیم هستند نیازمند الطاف پدرانه ی ارشاد برای کسب تسهیلات مختلف اعم از بیمه هستند که اگر تاکنون محقق نگردید ، نشان از بی توجهیی ها به این قشر بوده است.

0
0
پاسخ
1394-09-29 09:06
تا حدودی خبرنگار

سلاممطلب شما را خواندم تا حدودی قابل قبول است ولی این موضوع که 300 خبرنگار در استان وجود داشته باشد غیرقابل قبول و تعجب برانگیز است.درضمن طبق اساس نامه برخی افراد می توانند به عضویت خانه در بیایند که خبرنگار نیستند و در اساس نامه هم عنوان شده که حق رای ندارند .براساس این اساسنامه که سال گذشته همراه با انتخاب بازرس خانه مطبوعات به تصویب رسیده برخی از خبرنگاران و اهالی رسانه باسابقه از عضویت خانه حذف شده اند که به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب در استان برای توجیح خبرنگاران نسبت به محتوای اساسنامه است که اگر خبرنگاران به درستی توجیح می شدند برخی نواقص را حذف می کردند تا این اتفاق شکل نگیرد.نباید این بخش را که می تواند نوک پیکان را به سمت برخی افراد مطلع از متن بچرخاند فراموش کرد.

0
0
پاسخ
1394-09-29 11:38
همیشه خبرنگار

همش تقصیر ... است

0
0
پاسخ
1394-10-01 18:14

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.